MUZ Muziek
Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
Je bent niet ingelogd. Klik hier om in te loggen of hier om een gratis account aan te maken.
actieve topicsnieuwe topics
Index
» muziek
actieve topicsnieuwe topics
Oke, een kleine aanpassing.
Miles Davis - Live-Evil verdwijnt dan uit mijn lijst en alles daaronder schuift een plekje op naar boven. En dan op nummer 100. Shepp, Archie - Four for Trane.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 15:24 schreef Doff het volgende:
Oke, een kleine aanpassing.
Miles Davis - Live-Evil verdwijnt dan uit mijn lijst en alles daaronder schuift een plekje op naar boven. En dan op nummer 100. Shepp, Archie - Four for Trane.
Kun je dat even in de post aanpassen graag...
- Mijn favoriete muzieksoort
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:55 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Opvallende nummer 1. Best een mooie plaat (Summer Sun ), totaal niet aan gedacht om die in mijn eigen lijst te zetten. Waarschijnlijk omdat ik het altijd meer heb gezien als een vehikel voor een paar bloedmooie singles, alhoewel de rest toch ook niet te versmaden is.
Voor de tweede keer op rij staat 'ie op 1 bij mij. Mijn favoriete nummers erop zijn die met Terry Callier en Earl Zinger. Misschien juist doordat de teksten niet door Simonsson en Zingmark geschreven zijn... En van Yukimi Nagano wil ik nog wel meer horen. Een perfect passende stem voor dit soort muziek.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 15:37 schreef ranja het volgende:
[..]
Kun je dat even in de post aanpassen graag...
Oh sorry, moment.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
Leuke afwijkende lijstjes van Doff (jazzy) en Curchulain (dansen)!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
Ik heb ook maar even snel een lijstje gemaakt. 10 bleek toch iets te weinig en een album per artiest is ook niet helemaal gelukt, maar ik denk dat alles wel zo'n beetje in een goede volgorde staat nu.
1 The Mars Volta - De-loused In The Comatorium
2 The Clash - London Calling
3 Muse - Origin Of Symmetry
4 Radiohead - Hail To The Thief
5 Electric Six – Fire
6 Placebo - Sleeping With Ghosts
7 AFI - The Art Of Drowning
8 Red Hot Chili Peppers – Californication
9 The Black Keys - Rubber Factory
10 Franz Ferdinand - Franz Ferdinand
11 Weezer - Weezer (The Blue Album)
12 Korn - Issues
13 Queens Of The Stone Age - Songs For The Deaf
14 Incubus - Morning View
15 Nirvana - Nevermind
16 Deftones - White Pony
17 Muse - Showbiz
18 System Of A Down – Toxicity
19 Sex Pistols - Never Mind The Bollocks
20 The Vandals - Hitler Bad, Vandals Good
1 Portishead - Dummy
2 Jamiroquai - A Funk Odyssey
3 Bloodhound Gang - One Fierce Beer Coaster
4 Moby - Play
5 Enigma - MCMXC AD.
6 Beastie Boys - Licence to ill
7 Elbow - Leaders of the free world
8 Queens Of The Stone Age - Songs For The Deaf
9 REM - Automatic for the people
10 Rammstein - Sehnsucht
Extremistisch gematigd.
oh god...hoe kom ik ooit aan a. een goede volgorde en b. 100 albums
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
1) Evanescence - Fallen
2) Metallica - Master of Puppets
3) Audioslave - Audioslave
4) the Phantom of the Opera O.S.T.
5) Disturbed - the Sickness
6) Nirvana - Bleach
7) Silverchair - Frogstomp
8) System of a Down - Toxicity
9) Creed - Human Clay
10) the Offspring - Smash
Nou, dat is mijn top 10 =)
[ Bericht 0% gewijzigd door MrManiak op 09-11-2006 15:53:38 ]
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
Bij deze ook een top 10 van een vriend die geen Fok!-account heeft, van uit de mail;
TOCH MAAR NIET
[ Bericht 64% gewijzigd door MrManiak op 09-11-2006 16:40:42 ]
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:53 schreef MrManiak het volgende:
Bij deze ook een top 10 van een vriend die geen Fok!-account heeft, van uit de mail;1. Metallica - Master of puppets
2. Metallica - Ride the lightning
3. Iron Maiden - Piece of mind4. Slayer - Show no mercy
5. Slayer - Reigning blood
6. Iron Maiden - Dance of dead
7. System of a down - Toxicity
8. Slayer - Seasons in the abbyss
9. Iron Maiden - The number of the beast
10. Iron Maiden - Powerslave
Maar ook die vriend moet zich houden aan de '1-album-per-artiest-in-een-top-10-lijstje' regel
- Mijn favoriete muzieksoort
quote:
Op donderdag 9 november 2006 15:53 schreef MrManiak het volgende:
Bij deze ook een top 10 van een vriend die geen Fok!-account heeft, van uit de mail;1. Metallica - Master of puppets
2. Metallica - Ride the lightning
3. Iron Maiden - Piece of mind4. Slayer - Show no mercy
5. Slayer - Reigning blood
6. Iron Maiden - Dance of dead
7. System of a down - Toxicity
8. Slayer - Seasons in the abbyss
9. Iron Maiden - The number of the beast
10. Iron Maiden - Powerslave
Een top10 met twee keer Metallica, drie keer Slayer en vier keer Iron Maiden... je kan 'm ook eerst de regels ff mailen.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
Regels gemailed .
Zal ik het lijstje er maar vanaf donderen?
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:12 schreef MrManiak het volgende:
Regels gemailed .
Zal ik het lijstje er maar vanaf donderen?
Dat telt straks misschien wel makkelijker, dus wmb... sure
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:06 schreef ranja het volgende:
[..]
Maar ook die vriend moet zich houden aan de '1-album-per-artiest-in-een-top-10-lijstje' regel
wel een lekkere top 10 anders
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
Mooie lijst van Doff. Ik moet maar eens gaan beginnen met uitzoeken dit weekend.
quote:
Op donderdag 9 november 2006 18:31 schreef nipeng het volgende:
Mooie lijst van Doff. Ik moet maar eens gaan beginnen met uitzoeken dit weekend.
Danku .
Laat me horen wat je er van vindt.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
1. [01] Sigur Rós - () (2002)
2. [02] Spinvis - Spinvis (2002)
3. [08] Gorillaz - Gorillaz (2001)
4. [05] Radiohead - OK Computer (1997)
5. [07] dEUS - Worst Case Scenario (1994)
6. [03] Explosions in the Sky - Those Who Tell the Truth Shall Die, Those Who Tell the Truth Shall Live Forever (2001)
7. [04] Björk - hom*ogenic (1997)
8. [10] Tool - Lateralus (2001)
9. [06] The Afghan Whigs - Gentlemen (1993)
10. [.....] Spinvis - Dagen van Gras, Dagen van Stro (2005)
11. [.....] The Arcade Fire - Funeral (2004)
12. [09] The Beatles - The White Album (1968)
13. [12] Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness (1995)
14. [11] Massive Attack - Mezzanine (1998)
15. [.....] Sufjan Stevens - Illinois (2005)
16. [18] Sigur Rós - Ágætis Byrjun (1999)
17. [.....] Interpol - Antics (2004)
18. [.....] The Frames - Burn the Maps (2005)
19. [21] Motorpsycho - Trust Us (1998)
20. [16] Lamb - What Sound (2001)
21. [15] Muse - Origin of Symmetry (2001)
22. [14] D'Angelo - Voodoo (2000)
23. [13] Daft Punk - Discovery (2001)
24. [17] Lauryn Hill - The Miseducation of Lauryn Hill (1998)
25. [22] Portishead - Dummy (1994)
26. [49] Damien Rice - O (2003)
27. [19] Interpol - Turn on the Bright Lights (2002)
28. [34] Nirvana - Nevermind (1991)
29. [30] Tool - Ænima (1996)
30. [23] Radiohead - Kid A (2000)
31. [41] Metallica - S&M (1999)
32. [42] Muse - Absolution (2003)
33. [20] dEUS - The Ideal Crash (1999)
34. [.....] Belle & Sebastian - If You're Feeling Sinister (1996)
35. [.....] Pavement - Crooked Rain, Crooked Rain (1994)
36. [36] The Doors - The Doors (1967)
37. [35] Live - Throwing Copper (1994)
38. [28] Radiohead - Hail to the Thief (2003)
39. [.....] Sigur Rós - Takk... (2005)
40. [.....] The Veils - The Runaway Found (2004)
41. [25] The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967)
42. [47] Lamb - Between Darkness and Wonder (2003)
43. [38] Muse - Showbiz (1999)
44. [24] Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf (2002)
45. [39] Eels - Beautiful Freak (1996)
46. [33] Blur - Think Tank (2003)
47. [.....] Gorillaz - Demon Days (2005)
48. [43] Fugees - The Score (1996)
49. [31] The Roots - Things Fall Apart (1999)
50. [27] Air - Moon Safari (1998)
51. [48] Hooverphonic - The Magnificent Tree (2000)
52. [40] The Prodigy - Music for the Jilted Generation (1995)
53. [29] Lamb - Lamb (1996)
54. [32] Coldplay - A Rush of Blood to the Head (2002)
55. [.....] The Dresden Dolls - The Dresden Dolls (2004)
56. [45] Moloko - Statues (2002)
57. [.....] Rage Against the Machine - Rage Against the Machine (1992)
58. [46] Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 (1993)
59. [.....] The Magic Numbers - The Magic Numbers (2005)
60. [.....] Sonic Youth - Daydream Nation (1988)
61. [.....] Low - The Great Destroyer (2005)
62. [37] Daft Punk - Homework (1997)
63. [.....] Air - Talkie Walkie (2004)
64. [26] Spinvis - Nieuwegein aan Zee (2003)
65. [44] Gorillaz - G-Sides (2001)
66. [.....] Pixies - Surfer Rosa (1988)
67. [.....] The Prodigy - The Fat of the Land (1997)
68. [65] Jeff Buckley - Grace (1994)
69. [.....] Bright Eyes - Lifted Or the Story Is in the Soil, Keep Your Ear to the Ground (2002)
70. [.....] The Dears - No Cities Left (2004)
71. [.....] Vitalic - OK Cowboy (2005)
72. [.....] Nick Cave & The Bad Seeds - Abattoir Blues / The Lyre of Orpheus (2004)
73. [51] dEUS - In a Bar Under the Sea (1996)
74. [58] Red Hot Chili Peppers - Californication (1999)
75. [50] Explosions in the Sky - Earth Is Not a Cold Dead Place (2003)
76. [.....] Green Day - Nimrod (1997)
77. [.....] Bob Dylan - The Freewheelin' Bob Dylan (1963)
78. [80] Alien Ant Farm - truANT (2003)
79. [62] A Perfect Circle - Thirteenth Step (2003)
80. [63] Creedence Clearwater Revival - Green River (1969)
81. [67] Pearl Jam - Ten (1991)
82. [66] Patti Smith - Horses (1975)
83. [.....] 22-20s - 22-20s (2004)
84. [.....] Belle & Sebastian - Tigermilk (1996)
85. [56] Gorky - Gorky (1992)
86. [.....] Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)
87. [78] Deftones - Deftones (2003)
88. [54] The Beatles - Magical Mystery Tour (1967)
89. [.....] Clap Your Hands Say Yeah - Clap Your Hands Say Yeah (2005)
90. [82] Eels - Electro-Shock Blues (1998)
91. [.....] System of a Down - Hypnotize (2005)
92. [69] Pulp - Different Class (1995)
93. [.....] Nada Surf - High / Low (1996)
94. [73] Skunk Anansie - Post org*smic Chill (1999)
95. [59] Saybia - The Second You Sleep (2002)
96. [.....] The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (1967)
97. [68] The Doors - L.A. Woman (1971)
98. [.....] The Zutons - Who Killed... the Zutons? (2004)
99. [.....] The Zombies - Odessey & Oracle (1968)
100. [.....] All Saints - All Saints (1997)
Zo, dat istie weer van dit jaar. Weer filnk wat nieuwe in de lijst mede doordat ik alle albums uit de top 100 van vorig jaar die ik nog niet kende geluisterd heb afgelopen jaar...
Film Top 1000 | Reviews
Vergeten grootmeesters uit de wereldcinema
Komt er ook nog een albumlijstje / top10 over de beste albums uit2006?
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:14 schreef Doff het volgende:
Waanzinnige lijst
Man-man-man, wat een lijst. Geweldig om mijn toch gestaag inkrimpende verlanglijst aan te vullen. Zoals met 'Someday my prince will come' van Davis bijvoorbeeld, de Mingus-albums uit de top-20, Morgan Lee, dat live-album van Stanley Clarcke en 'House-party' van Jimmy Smith, om er maar een paar te noemen.
Shorters 'Speak no evil' heeft mij altijd wat onverschillig gelaten, maar een mooie gelegenheid om de plaat nog eens op te zetten. Mooie keus voor Straight Life in plaats van het geijkte Red Clay van Hubbard. Opvallend lage plek dan weer voor Coltrane's Olé.
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 12:57 schreef Lenoir het volgende:
[..]
Man-man-man, wat een lijst. Geweldig om mijn toch gestaag inkrimpende verlanglijst aan te vullen. Zoals met 'Someday my prince will come' van Davis bijvoorbeeld, de Mingus-albums uit de top-20, Morgan Lee, dat live-album van Stanley Clarcke en 'House-party' van Jimmy Smith, om er maar een paar te noemen.
Shorters 'Speak no evil' heeft mij altijd wat onverschillig gelaten, maar een mooie gelegenheid om de plaat nog eens op te zetten. Mooie keus voor Straight Life in plaats van het geijkte Red Clay van Hubbard. Opvallend lage plek dan weer voor Coltrane's Olé.
Dankje .
Speak No Evil vind ik overigens gewoon een perfect album. Nou ken ik eigenlijk geen slechte albums van Wayne Shorter (alhoewel zijn meest recente werk niet helemaal mijn ding is), maar dit is (al quintet tenminste) toch duidelijk zijn allerbeste. De band is super, de solo's zijn ontzettend sterk, 'stevig' en 'levendig' of emotioneel, vind het altijd moielijk om muziek in woorden uit te drukken) en de composities (allemaal van Shorter zelf) staan ook als een huis. Ook zo'n album waar de opnamekwaliteit van Van Gelder helemaal mooi tot zijn recht komt.
En wat betreft Ole van Coltrane, het kan best zijn dat de precieze rangschikking zelfs nu alweer wat anders zou zijn. Bovendien wilde ik ook andere artiesten benadrukken, en Coltrane staat met Giant Stips toch al mooi bovenaan. Straight Life was trouwens mijn eerste album van Hubbard en dat doet het natuurlijk ook altijd goed. Red Clay vind ik denk ik ook wat minder sfeer hebben, maar dat is heel persoonlijk.
Denk dat House Party je nog het meest zal aanspreken als je van die Jam-achtige albums houdt (ik in elk geval wel ) . The Sermon is ook een geweldig album, maar die staat niet in mijn lijst omdat ik em heb beperkt tot eigen collectie. En hou er rekening mee dat het Clarke album af en toe wat gladjes is .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 12:51 schreef Longmen het volgende:
Komt er ook nog een albumlijstje / top10 over de beste albums uit2006?
Als dat er nog niet is dan lijkt me dat wel iets voor begin volgend jaar.
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:41 schreef nipeng het volgende:
[..]
Als dat er nog niet is dan lijkt me dat wel iets voor begin volgend jaar.
Of december, zo'n standaard terugkijk maand op het afgelopen jaar.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
1. Radiohead - Kid A
2. Godspeed You! Black Emperor - F#A# (Infinity)
3. Mogwai - Young Team
4. Radiohead - OK Computer
5. Godspeed You! Black Emperor - Lift Your Skinny Fists Like Antennas To Heaven
6. Explosions in the Sky - Those Who Tell The Truth Shall Die, Those Who Tell The Truth Shall Live Forever
7. A Silver Mt. Zion - He Has Left Us Alone But Shafts of Light Sometimes Grace the Corners of our Rooms
8. Godspeed You! Black Emperor - Slow Riot For New Zero Kanada EP
9. Sigur Ros - ( )
10. Sufjan Stevens - Illinois
11. Interpol - Turn on the Bright Lights
12. 65daysofstatic - The Fall of Math
13. Modest Mouse - The Moon & Antarctica
14. Mogwai - Happy Songs for Happy People
15. The Shins - Oh, Inverted World
16. Sigur Ros - Takk...
17. Sufjan Stevens - Michigan
18. Modest Mouse - Lonesome Crowded West
19. Radiohead - Amnesiac
20. Labradford - Mi Media Naranja
21. Slowdive - Souvlaki
22. Radiohead - Hail To The Thief
23. Explosions in the Sky - How Strange, Innocence
24. Radiohead - The Bends
25. Wolf Parade - Apologies to the Queen Mary
26. Meanwhile, Back in Communist Russia - Indian Ink
27. Dire Straits - Sultans of Swing
28. ...And You Will Know Us By The Trail of Death - Source Tags & Codes
29. Smashing Pumpkins - Adore
30. A Silver Mt. Zion - Horsed In The Sky
31. Yndi Halda - Enjoy Eternall Bliss
32. Oasis - (What's The Story) Morning Glory
33. Explosions in the Sky - The Earth is not a Cold Dead Place
34. Arca - Angles
35. Belle & Sebastian - If you're Feeling Sinister
36. Bloc Party - Silent Alarm
37. Sigur Ros - Agaetis Byrjun
38. Boards of Canada - Geogaddi
39. Arcade Fire - Funeral
40. Do Make Say Think - Winter Hymn Country Hymn Secret Hymn
41. This Beautiful Mess - Falling On Deaf Ears
42. Meanwhile, Back in Communist Russia - My Elixir; My Poison
43. Mars Volta - De-Loused In The Comatorium
44. My Bloody Valentine - Loveless
45. Mogwai - Rock Action
46. Oasis - The Masterplan
47. Hrsta - Stem Stem In Electro
48. Broken Social Scene - You Forgot It In People
49. Rachel's - The Sea And the Bells
50. Boards of Canada - Music Has The Right To Children
51. Aphex Twin - Selected Ambient Works '85-'92
52. Oasis - Definately Maybe
53. Ulrich Schnauss - A Strangely Isolated Place
54. The Evpatoria Report - Golevka
55. Hammock - Kenotic
56. Interpol - Antics
57. Do Make Say Think - Goodbye Enemy Airship, the Landlord is Dead
58. God is an Astronaut - All is Violent, All is Bright
59. Tortoise - Millions Now Living Will Never Die
60. Boards of Canada - The Campfire Headphase
61. Dntel - Life is Full of Possibilities
62. Modest Mouse - Good News For People Who Love Bad News
63. Mew - And The Glass Handed Kites
64. Godspeed You! Black Emperor - Yanqui U.X.O.
65. French Teen Idol - French Teen Idol
66. Imogen Heap - Speak For Yourself
67. Mogwai - Come On Die Young
68. A Silver Mt. Zion - Born into trouble as the Sparks fly Upward
69. U.N.K.L.E. - Psyence Fiction
70. Jaga Jazzist - What We Must
71. Ash - Meltdown
72. Red Hot Chili Peppers - Californication
73. Caspian - You Are The Conductor
74. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
75. Venetian Snares - Rossz Csillag Alatt Szuletett
76. EF - Give Me Beauty...Or Give Me Death
77. M83 - Dead Cities, Red Seas
78. Múm - Finally We Are No One
79. The Samuel Jackson Five - Easily Misunderstood
80. This Will Destroy You - Young Mountain
81. A Perfect Circle - Thirteenth Step
82. Motorpsycho & Jaga Jazzist - In The Fishtank
83. The Strokes - Is This It?
84. Travis - The Invisible Band
85. Mono & World's End Girlfriend - Palmless Prayer, Mass Murder Refrain
86. World's End Girlfriend - The Lie Lay Land
87. Red Sparowes - At The Soundless Dawn
88. Mando Diao - Bring 'em In
89. Muse - Origin of Symmetry
90. Mono - Walking Clouds And Deep Red Sky
91. Upcdowncleftcrightcabc+start - And The Battle Is Won
92. Joy Division - Substance
93. Arab Strap - The Last Romance
94. Editors - The Back Room
95. The Shins - Chutes Too Narrow
96. Badly Drawn Boy - Have You Fed The Fish?
97. Maximo Park - A Certain Trigger
98. Mogwai - Ten Rapid
99. Blur - Parklife
100. God is an Astronaut - The End of the Beginning
Is het nou zo dat 'Kid A' 'Ok Computer' verdreven heeft van de eerste plaats of is er een 'Kid A'-kamp en een 'Ok Computer'-kamp?
Aldus.
actieve topicsnieuwe topics
FOK! album top 100 allertijden 2006
Index
» muziek
PRIVACYBELEID | ALGEMENE VOORWAARDEN | CONTACT | ALLE RECHTEN VOORBEHOUDEN